FARMAKIS alignment Repair Tires WHEELS

thumb_up 523 αρέσει
rate_review 21 Αξιολογήσεις
favorite 325 αγαπημενα
Κρητης 1
16451 Argyroupolis, Ελλάδα
phone
Κάντε κλικ για να εμφανιστεί το τηλέφωνο
Αίτημα για πληροφορίες

FARMAKIS alignment Repair Tires WHEELS Company Information

Γενικές πληροφορίες

ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΙΣΗ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΖΑΝΤΩΝ
-Τι πρέπει να ξέρουμε για τα λάστιχα
Τα ελαστικά παίζουν πρωταρχικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου και στην ασφαλή οδήγηση. Αποτελούν τη μοναδική επαφή του αυτοκινήτου με το δρόμο. Ως εκ τούτου, ο έλεγχος για την καλή τους κατάσταση και τη σωστή τους πίεση, έχουν πρωταρχική σημασία.

Κάθε πότε πρέπει να αλλάζουμε τα λάστιχα του αυτοκινήτου

Μέση διάρκεια ζωής των ελαστικών, υπό φυσιολογικές συνθήκες, θα πρέπει να θεωρήσουμε τα 4 με 4,5 χρόνια. Μέσος αριθμός διανυόμενων χιλιομέτρων, πριν την ανάγκη αντικατάστασης, είναι τα 50.000. Φυσικά, αυτά τα νούμερα είναι ενδεικτικά. Ο τρόπος χρήσης (ήπια ή επιθετική οδήγηση), τα οδοστρώματα στα οποία κινείται το αυτοκίνητο, καθώς και η αποφυγή - ή μη - επιπλέον έντονων καταπονήσεων (λακκούβες, παρκάρισμα επάνω σε πεζοδρόμια), είναι προφανές ότι επηρεάζουν - θετικά ή αρνητικά - τη μέση διάρκεια ζωής.

Για να κρίνουμε αν τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας χρειάζονται αντικατάσταση, μπορούμε να απευθυνθούμε σε ένα εξειδικευμένο κατάστημα, αλλά μπορούμε και μόνοι μας με οπτικό έλεγχο να κάνουμε μία αρκετά καλή εκτίμηση. Τα σημεία που θα πρέπει να προσέξουμε είναι, κατά σειρά σπουδαιότητας, τα παρακάτω:

Αν σε κάποιο σημείο του ελαστικού έχει εμφανιστεί ένα εξόγκωμα, το λάστιχο θέλει άμεσα αντικατάσταση. Το εξόγκωμα αυτό είναι ένδειξη ότι, από χτύπημα, έχει διαρρηχθεί το ενισχυτικό πλέγμα που βρίσκεται στο εσωτερικό μέρος του λαστίχου και υπάρχει αυξημένος κίνδυνος “κλαταρίσματος”.

Αν το βάθος του πέλματος είναι μικρότερο από 3 χιλιοστά.

Αν στην επιφάνεια του λαστίχου, στα πλαϊνά ή στα αυλάκια στο βάθος του πέλματος, εμφανίζονται ρηγματώσεις.

Αν η ημερομηνία κατασκευής (βλέπε παρακάτω) είναι παλαιότερη από 5 χρόνια.

Και στις 3 παραπάνω περιπτώσεις (πέρα από την πρώτη στην οποία η ανάγκη αντικατάστασης είναι άμεση και επιτακτική), η πρόσφυση στο δρόμο σε στεγνό και πολύ περισσότερο σε βρεγμένο οδόστρωμα θα είναι μειωμένη και θα πρέπει να προγραμματίσουμε σχετικά σύντομα την αντικατάσταση των παλαιών ελαστικών του αυτοκινήτου μας.

Σύμβολα και αριθμοί

Στο πλαϊνό τοίχωμα των λαστίχων υπάρχουν πολυάριθμα σύμβολα και αριθμοί, τα οποία δίνουν κάθε είδους πληροφορία για τα χαρακτηριστικά του ελαστικού (διάσταση, δείκτης ταχύτητας, δείκτης φορτίου, ημερομηνία κατασκευής, ανάγκη ή όχι χρήσης αεροθάλαμου κλπ.). Θα επεξηγήσουμε αυτά που είναι πιο σημαντικά και χρήσιμα για το μέσο οδηγό.

Το σημαντικότερο αλφαριθμητικό σύμβολο έχει μια μορφή όπως η παρακάτω:

215/60 R17 96H.

Ο πρώτος αριθμός δείχνει το πλάτος του πέλματος, μετρημένο σε χιλιοστά (το παραπάνω λάστιχο δηλαδή έχει πλάτος πέλματος 215mm). Ο δεύτερος αριθμός δείχνει το προφίλ του ελαστικού, δείχνει δηλαδή πόσο τοις εκατό του πλάτους του πέλματος είναι το πλαϊνό μέρος του ελαστικού ( στο παράδειγμα μας το πλαϊνό μέρος είναι 215 x 60% = 129mm.

Το γράμμα R είναι το αρχικό του Radial και δείχνει τον τύπο κατασκευής του λαστίχου (ακτινωτός).

Το επόμενο νούμερο δείχνει τη διάσταση ζάντας, στην οποία είναι κατασκευασμένο να προσαρμοστεί το συγκεκριμένο λάστιχο, μετρημένη σε ίντσες. Βλέπουμε ότι από αυτά τα νούμερα είναι εύκολο να υπολογίσουμε το συνολικό ύψος του λαστίχου. Στο παράδειγμα μας είναι:

17x25,4(μετατροπή των ιντσών σε χιλιοστά) + 2x 215x60%= 689,8mm.

Αν επομένως σκεφτόμαστε να τοποθετήσουμε λάστιχα διαφορετικής διάστασης, στις ίδιες ή σε διαφορετικού μεγέθους ζάντες, μπορούμε εύκολα να υπολογίσουμε το συνολικό ύψος του τροχού της λύσης που εξετάζουμε και να αποφασίσουμε, λαμβάνοντας υπόψη ότι θα πρέπει το συνολικό ύψος του τροχού, κατά το δυνατό, να παραμείνει αμετάβλητο.

Ο επόμενος αριθμός λέγεται δείκτης φορτίου. Ο δείκτης φορτίου ενός ελαστικού δείχνει το μέγιστο φορτίο που μπορεί να μεταφέρει ένα ελαστικό στις επιτρεπόμενες συνθήκες ταχύτητας και πίεσης. Ενδεικτικά, ο αριθμός 96 του παραδείγματος μας, αντιστοιχεί σε φορτίο 710Kg.

Το τελευταίο γράμμα λέγεται δείκτης ταχύτητας και δείχνει τη μέγιστη ταχύτητα στην οποία λειτουργεί με ασφάλεια το συγκεκριμένο ελαστικό (ενδεικτικά: T: έως 190 km/h, H: έως 210 km/h, V: έως 240 km/h, ZR: >240 km/h).

Ένας άλλος σημαντικότατος αριθμός που θα πρέπει να μπορούμε να διαβάσουμε στο ελαστικό αφορά στην ημερομηνία κατασκευής του. Αυτός είναι πάντα 4ψήφιος (μετά το 2000) και βρίσκεται στο τέλος μιας ακολουθίας γραμμάτων και αριθμών που ξεκινά πάντα από τα γράμματα DOT (Department Of Transport). Η μορφή της ακολουθίας είναι κάπως έτσι:
DOT 7GER M6U T 2209

Στον τελευταίο 4ψήφιο αριθμό, τα 2 πρώτα ψηφία δείχνουν την εβδομάδα κατασκευής του λαστίχου και τα 2 τελευταία τα αντίστοιχα 2 τελευταία του έτους κατασκευής. Το λάστιχο επομένως που έχει την παραπάνω ένδειξη έχει κατασκευαστεί την 22η βδομάδα του 2009.

Οι παραπάνω δείκτες και αριθμοί καλύπτουν τις σημαντικότερες πληροφορίες που πρέπει να ξέρουμε για το λάστιχο. Όσοι ενδιαφέρεστε για τα ...”ψιλά γράμματα”, διαβάστε και παρακάτω!

Treadwear - Traction - Temperature

Στην εξωτερική (προς το πέλμα) πλευρά του ελαστικού υπάρχουν και οι δείκτες: Treadwear(φθοράς) - Traction(έλξης) - Temperature (θερμοκρασίας).

Treadwear: Παίρνει τιμές από 60 έως 700 σε βήματα των 20. Όσο πιο μεγάλος είναι αυτός ο δείκτης, τόσο μεγαλύτερη αντοχή στη φθορά (άρα και διάρκεια ζωής) έχει το εν λόγω πέλμα.

Traction: Υψηλός δείκτης έλξης δείχνει ότι το όχημα θα σταματήσει σε μικρότερη απόσταση σε στεγνό ή σε βρεγμένο οδόστρωμα από ένα άλλο όχημα που φέρει ελαστικά με χαμηλότερο δείκτη έλξης.

Δείκτης Traction AA: Το ελαστικό συμπεριφέρθηκε άψογα και στις 2 επιφάνειες. Δείκτης Traction A : Το ελαστικό συμπεριφέρθηκε ικανοποιητικά και στις 2 επιφάνειες. Δείκτης Traction Β: Το ελαστικό συμπεριφέρθηκε ικανοποιητικά στη μία επιφάνεια. Δείκτης Traction C: Το ελαστικό είχε χαμηλή απόδοση και στις 2 επιφάνειες.

Temperature: Ο δείκτης θερμοκρασίας βαθμονομεί την ικανότητα αντίστασης του ελαστικού στην ανάπτυξη θερμότητας η οποία θερμότητα επηρεάζει την διάρκεια ζωής του ελαστικού.

Η τελική βαθμονόμηση έχει ως εξής :

Δείκτης "Temperature A": Ο μέγιστος (και καλύτερος) δείκτης θερμοκρασίας, που δείχνει ότι κατά τον έλεγχο το ελαστικό άντεξε κίνηση σε ταχύτητα 187 km/h για μισή ώρα.

Δείκτης "Temperature B" : Το ελαστικό πέρασε τα 160 km/h για μισή ώρα αλλά όχι τα 187 km/h).

Δείκτης "Temperature C" : Ο ελάχιστος (και συνεπώς χειρότερος) δείκτης θερμοκρασίας που δείχνει ότι το ελαστικό δεν άντεξε κίνηση σε ταχύτητα 160 km/h για μισή ώρα.

Για να κυκλοφορήσει ένα ελαστικό στην αγορά θα πρέπει τουλάχιστον να έχει δείκτη θερμοκρασίας "C".

Τέλος, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι σε κάθε λάστιχο είναι ενσωματωμένοι δείκτες φθοράς πέλματος (TWI - TreadWear Indicators). Αυτοί είναι ανυψωμένα σημεία στις κύριες διαμήκεις αυλακώσεις του πέλματος, κατανεμημένα στην περιφέρεια του ελαστικού, που φτάνουν στo ίδιο επίπεδο με το υπόλοιπο πέλμα στο 1,6mm. Στην περίμετρο του ελαστικού υπάρχουν συνήθως 6 τέτοιοι δείκτες και είναι σημειωμένοι είτε με τα γράμματα TWI, είτε με ένα βελάκι. Μας βοηθούν να καταλάβουμε πότε το βάθος του πέλματος έχει φτάσει το 1,6mm, το οποίο είναι το ελάχιστο απαιτούμενο κατά νόμο. Θυμίζουμε όμως ότι στην πραγματικότητα θα πρέπει να αντικαθιστούμε τα ελαστικά αρκετά νωρίτερα, όταν το βάθος του πέλματος γίνει μικρότερο από 3mm.

-Ευθυγράμμιση μπροστινού συστήματος
Η ευθυγράμμιση του μπροστινού συστήματος του αυτοκινήτου είναι ένας από τους τρεις σημαντικότερους παράγοντες της ασφαλούς οδήγησης. (Οι άλλοι δύο είναι το σύστημα πέδησης και η ποιότητα των ελαστικών).

Ο κάθε τροχός πρέπει να πατάει με συγκεκριμένο τρόπο, σχηματίζοντας δηλαδή δεδομένες γωνίες ως προς το οριζόντιο επίπεδο, τον άλλο τροχό του ιδίου άξονα και ως προς το αμάξωμα. Οι κυριότερες γωνίες είναι η Camber, η Caster και η σύγκλιση (Toe). Τα όρια αυτών των γωνιών είναι καθορισμένα για κάθε αυτοκίνητο από τον κατασκευαστή.

-Ευθυγράμμιση πίσω συστήματος
Η ευθυγράμμιση του πίσω συστήματος παίζει και αυτή σημαντικό ρόλο στη σωστή οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Στους πίσω τροχούς έχουμε μόνο γωνίες Camber και Toe, μια και η γωνία Caster (που επιπλέον υπάρχει στους μπροστινούς τροχούς) έχει εξ ορισμού να κάνει με τον άξονα περιστροφής των τροχών κατά το στρίψιμο του τιμονιού.

Το μεγαλύτερο ποσοστό των σημερινών αυτοκινήτων έχουν άκαμπτο άξονα στο πίσω μέρος τους. Στην περίπτωση αυτή δεν υπάρχει δυνατότητα ρύθμισης των γωνιών Camber και Toe. Ενδεχόμενη απόκλιση τους από τις προβλεπόμενες προδιαγραφές συνήθως είναι ένδειξη τρακαρίσματος ή σοβαρής καταπόνησης του αυτοκινήτου.

Αποκλίσεις από τις προβλεπόμενες τιμές στη γωνία Camber έχουν σαν συνέπειες μείωση της ευστάθειας του αυτοκινήτου και ανομοιόμορφη φθορά στην εσωτερική και εξωτερική πλευρά των ελαστικών. Σε αρκετά όμως αυτοκίνητα, που το πίσω σύστημα στήριξης αποτελείται από γέφυρα και ψαλίδια, ο κατασκευαστής έχει προβλέψει ώστε να υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης και διόρθωσης της γωνίας Toe - τις περισσότερες φορές – και, σε λίγες σχετικά περιπτώσεις, και της γωνίας Camber. Αποκλίσεις από τις προβλεπόμενες τιμές στη γωνία Toe, πέρα από τις και για το Camber αναφερθείσες συνέπειες, προκαλούν και αλλοίωση στη γωνία ώθησης του αυτοκινήτου (Thrust angle).

-Ζυγοστάθμιση τροχών
Όταν η μάζα του τροχού δεν είναι ομοιόμορφα κατανεμημένη κατά μήκος της περιφέρειάς του, κατά την κίνηση του οχήματος δημιουργούνται ταλαντώσεις. Οι ταλαντώσεις αυτές μεταφέρονται στην ανάρτηση και στο σύστημα διεύθυνσης.

Συνέπεια αυτού είναι σε κάποιο εύρος ταχυτήτων να δημιουργείται τρέμουλο («κοσκίνισμα») στο τιμόνι ή και σε όλο το αμάξωμα. Όσο μεγαλύτερη είναι η ανομοιομορφία, τόσο εντονότερο και σε μικρότερη ταχύτητα εμφανιζόμενο είναι το τρέμουλο.

Πέρα από τη δυσφορία που προκαλεί αυτό στους επιβαίνοντες, προκαλεί λόγω των συνεχών ταλαντώσεων και αυξημένη φθορά στα μηχανικά μέρη και στους συνδέσμους στο σύστημα του αυτοκινήτου, καθώς επίσης και αυξημένη και ανομοιόμορφη φθορά στα ελαστικά.

Το πρόβλημα λύνεται με την ζυγοστάθμιση των τροχών. Κατά τη ζυγοστάθμιση τοποθετούνται ειδικά αντίβαρα στην περιφέρεια της ζάντας του τροχού (ειδικό μηχάνημα υποδεικνύει την ακριβή θέση και το βάρος που πρέπει να τοποθετηθεί) με σκοπό η περιμετρική κατανομή της μάζας να γίνει και πάλι ομοιόμορφη.

Κρητης 1 Argyroupolis

Ώρες Λειτουργείας
Δευτέρα:
08:00 - 18:00
Τρίτη:
08:00 - 18:00
Τετάρτη:
08:00 - 18:00
Πέμπτη:
08:00 - 18:00
Παρασκευή:
08:00 - 18:00
Σάββατο:
08:00 - 14:00
Δωμάτια
Η εταιρεία διαθέτει χώρο στάθμευσης.
Αριθμός τηλεφώνου
+302109952097
Linki
Λογαριασμοί κοινωνικών δικτύων
Λέξεις-κλειδιά
υπηρεσία ευθυγράμμισης τροχών

FARMAKIS alignment Repair Tires WHEELS Reviews & Ratings

How do you rate this company?

Are you the owner of this company? If so, do not lose the opportunity to update your company's profile, add products, offers and higher position in search engines.

Μια παρόμοια σελίδα για την επιχείρησή σας; Make sure everyone can find you and your offer. Create your dedicated company page on Yoys - it's simply and easy!
Προσθέστε την εταιρεία σας